Monday, December 26, 2011

Kenapa Perempuan Curang????

1# seorang perempuan jika dia sudah menyukai dan menyayangi seseorang, susah untuk perempuan ini melepaskan lelaki tersebut kecuali berlaku perkara yang menyakitkan hati perempuan tersebut sehingga menyebabkan kepercayaan perempuan itu terhadap lelaki tersebut hilang. dalam kata yang lain, bila laki tu kata ada kerja kat luar negeri, perempuan tu percaya pada lelaki tersebut, padahal yang sebenarnya, lelaki tersebut pergi bernikah dengan minah Siam.
2# perempuan memang mempunyai sifat semulajadi di mana dia suka akan perhatian. tak kisah la sama ada dia yang cari perhatian atau orang lain yang cari perhatian pada diri perempuan tersebut. contohnya, kalau la time laki tu keluar dating dengan aweknya sambil ditemani oleh emak saudara lelaki terbabit, lelaki tersebut memberi perhatian yang lebih kepada emak saudaranya yang berusia 75 tahun itu. maka dengan secara semulajadinya, aweknya akan naik cemburu, naik marah dan akan naik benci akan emak saudaranya jugak. maka perempuan tersebut akan berlaku curang terhadap lelaki terbabit supaya lelaki itu merasai perkara yang sama perempuan itu alami.
3# perempuan akan berlaku curang jika teman lelakinya hanya tahu kerja. alasan yang selalu diberikan adalah untuk mencari sumber kewangan buat hantaran kahwin nanti. kalau setakat sekali dua ok la.. tapi kalau setiap kali ajak nak keluar time hujung minggu pun, laki tu bagi alasan sibuk keje jugak.. huh? hujung minggu tu.. memang betul2 work-ka-horlicks la laki tu. tapi selepas lima tahun menunggu pun, tak de jugaknya nak masuk minang. hampeh..
4# sekarang kan dunia dah maju dengan segala bagai teknologi canggih yang muncul. tapi kadang-kadang, sebab teknologi jugak lah perempuan berlaku curang. lelaki memang terkenal dengan sifat yang panas baran kan. jadi kalaulah ada kawan baik laki ni pergi report kat teman lelaki perempuan berkenaan, yang aweknya keluar makan dengan orang lelaki yang agak berusia di hotel 10 bintang, siap tunjuk dengan gambar yang diambil dengan menggunakan i-Pad, teman laki tersebut terus hangin. call aweknya, tanpa soal selidik terus marah-marah tak tentu pasal. padahal aweknya tu keluar makan dengan atuknya sendiri. huhuhu..
5# berbeza dengan lelaki, perempuan tidak lah cepat percaya sangat dengan khabar yang dibawa oleh angin. jika angin telah menyampaikan khabarnya, perempuan tersebut akan mencari kebenaran akan khabar tersebut. dia akan menyiasat sendiri. dan jika penyiasatannya berjaya membuktikan khabar tersebut, maka terputuslah hubungan mereka ditengah jalan. dan ketika ini, tidak salah rasanya untuk berlaku curang terhadap lelaki terbabit untuk memberi pengajaran.
6# selain itu, kadang-kadang perasaan untuk membalas dendam terhadap teman lelakinya terdahulu boleh terbawa-bawa kepada teman lelakinya sekarang. jadi disebabkan itu jugaklah perempuan tersebut boleh curang. nak balas dendam pada yang dulu, tapi tak dapat. maka yang sekaranglah menjadi mangsanya. jangan nak salahkan perempuan, lelaki yang mulakan dahulu.
*Google*stab2
walau apa pun berlaku, perempuan dan lelaki tu saling melengkapi antara satu sama lain. jadi, belajarlah untuk menerima dan menghargai pasangan masing-masing.

Friday, December 23, 2011

Mengapa Wanita Suka Dipeluk Dan Lelaki Tidak Suka Memeluk?

Mengapa Wanita Suka Dipeluk Dan Lelaki Tidak Suka Memeluk?


Lelaki tidak faham mengapa wanita sangat suka dipeluk. Bagi lelaki, pelukan hanyalah perbuatan fizikal, padahal bagi wanita, pelukan menyimpan erti lebih dalam.Pelukan memberi manfaat besar bagi kesihatan jiwa dan boleh dilakukan secara spontan. Bagi Anda yang asing dan tak biasa dipeluk maupun memeluk, mungkin Anda perlukan sedikit tips.
Belai lembut rambutnya, sentuh wajahnya, gosok lembut lengannya, kaitkan jari-jemari tangan Anda dengan jari-jemarinya, gosok lembut punggungnya, dan jaga selalu kontak mata dengannya.
Berikut, sedikit gambaran sisi positif dari pelukan. Aktiviti memeluk melepaskan hormon oksitosin. Oksitosin bertanggungjawab memancing apa yang disebut para ilmuwan dengan ‘sepasang ikatan’. Maksudnya, pelukan membuat pasangan merasa lebih dekat dan intim.

Dalam urusan cinta, pelukan mampu menciptakan ikatan di antara lelaki dan wanita. Lebih dari itu, bagi wanita, pelukan merupakan bentuk komitmen cinta dan kesetiaan pasangan.Pelukan memberi bermakna dalam jika dilakukan dengan tulus. Jadi, alasan wanita menyukai pelukan adalah kerana pelukkan ini memberikan maksud yang mendalam.
Mengapa Anda harus memeluk 

Jika ia boleh membuatkan diri rileks secara fizikan dan emosional, Anda mungkin benar-benar boleh menikmati beberapa keuntungan pelukan.Sebuah penelitian yang dilakukan di Chicago menyatakan, pasangan yang secara teratur dan spontan saling memberi kasih sayang non-seksual, seperti pelukan, akan merasa lebih puas dengan hubungan mereka.Oksitosin dilepaskan dari otak Anda yang nantinya memunculkan perasaan bahagia dan tidak stres. Nah, perasaan inilah yang akan memberi manfaat positif terhadap hubungan.
Bagi pasangan suami isteri cubalah teknik ini.Ustaz-ustaz juga ada mengatakan bahawa suami yang suka memeluk isteri,umurnya mereka akan lebih panjang.Insya-Allah.

Wednesday, December 21, 2011

Bila Aku Jatuh Cinta...(^^,)

Kiranyer Lelaki Tahu....


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang
paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).


4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam
matanya,dia akan cair seperti coklat!!


6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana
nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh
mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.


8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi, lukisan
dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.


10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak
berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan
senyum sebarangan.


14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan Persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu
ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.


16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu
panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia
sendiri!!


18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk
memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.


20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki
yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!


22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan
tanpa sebarang kompromi.


26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang
mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah. ..


30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu
hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa."

ERTI SEBUAH KERINDUAN....


RINDU TU SELALUNYA BAYANGAN CINTA...
RINDU TU SELALUNYA MEMBUAHKAN HASIL CINTA...
BEGITU JUGA CINTA...
CINTA TERHASIL DARI SEBUAH RINDU YANG KITA SENDIRI TAK TERDUGA...
PEJAM KAN MATA... BAYANGKAN SIAPA YANG ADA DISEBALIK BAYANGAN RINDU ITU.. ADAKAH ORANG YANG SELALU KITA PUJA ATAU ORANG SELALU BENCI...
BENCI MEMBUAHKAN DENDAM DAN RINDU.. BENCI MEMBUATKAN KITA TIDAK PASTI DENGAN PERASAAN KITA...
PERNAH SUATU HARI HATI INI TERLALU BERAT UNTUK MENERIMA CINTA, TETAPI BILA HATI MULA TERDETIK ERTI KERINDUAN PADA KASIH SAYANG, CINTA DISAMBUT DENDAM TERHAPUS..
PERNAH KAH TERLINTAS DI HATI UNTUK MENYAYANGI SESAMA SENDIRI??
TENTU PERNAH BUKAN..
BAYANGKAN ORANG YANG PALING KITA CINTAI BERADA DALAM DAKAPAN KITA UNTUK KALI YANG TERAKHIR...
BAYANGKAN DIA MELUAHKAN SEGALA KEKESALAN DIA TERHADAP DIRI ANDA.. BAYANGKAN BETAPA SEKSANYA DIA MEMELUAHKAN YANG SEBENARNYA JIKA ADA KESEMPATAN WAKTU LAGI, DIA INGIN MENYAYANGI ANDA SEUMUR HIDUPNYA..
PERNAHKAH ADA MELUAHKAN PADANYA ANDAI SAAT ITU BERLAKU ANDA HANYA INGIN BERDUA DENGANNYA DAN MENGHABISKAN MASA WALAUPUN SESAAT..
PERNAH KAH ANDA MELIHAT AIRMATANYA JATUH BERCUCURAN KERANA BEGITU DIA SAYANG PADA ANDA??
PERNAHKAH ANDA MEMAHAMINYA DISAAT DIA CUBA MEMPERTAHANKAN DIRINYA?? PERNAHKAH TERLINTAS DIHATI ANDA ANDAI ADA WAKTU DAN KESEMPATAN BENARKAN DIRI ANDA UNTUK MERASAI APA YANG DIRASAINYA?? PENYESALAN TIADA LAGI GUNANYA BILA DIA TELAH PERGI DARI HIDUP KITA.. APA GUNANYA AIRMATA ITU ANDAI DIA TIADA.. KENAPA TIDAK KITA MENANGIS BERSAMANYA DISAAT DIA AMAT TERLUKA OLEH SIKAP KITA.. MENGAPA PADA WAKTU ITU HANYA MAKIAN YANG KITA DAPAT BERIKAN PADANYA?? PERCAYALAH BILA KITA MENYESALI SESUATU SEMUA PERSOALAN INI AKAN TERUNGKAP DALAM MINDA KITA.. DAN WAKTU ITU TIADA GUNANYA LAGI..
PERASAAN KALI PERTAMA BEGITU INDAH... TAPI BAGAI MANA YANG SETERUSNYA??
PERNAH TAK TERLINTAS BAHAWA HARI INI MUNGKIN YANG TERAKHIR UNTUK KITA BERSAMA DENGANNYA??
HATI KECIL YANG PENUH KASIH SAYANG, AKAN CUBA SEBAIK MUNGKIN UNTUK MENJAGA CINTANYA... SAMBUT LA PERASAAN ITU DENGAN PENUH KEIKHLASAN.. KITA TERMENUNG BILA SESUATU YANG BURUK MENIMPA .. MENGAPA TIDAK KITA PERTAHANKANNYA?? AGAR TIDAK MENIMPA SESUATU MUSIBAH.. BIARPUN HATI LAGAK TENANG TAPI, PASTI TERBAWA2 UNTUK MASA YANG KAN DATANG... DAN BILA MASA ITU BERLAKU TERUNGKAI ERTI RINDU PADA SUATU KETIKA DULU YANG TIADA PENGHUJUNGNYA.. JADIKAN KENANGAN LEPAS SEBAGAI MEMORI YANG TERINDAH DALAM HIDUP KITA KERANA MEMORI YANG INDAH MAMPU MEMBINA HUBUNGAN YANG INDAH.. KERINDUAN PADA SESEORANG BOLEH LUPUT TAPI SEKURANG-KURANGNYA KITA MENGINGATINYA WALAUPUN DIA TAK PERNAH
TERLINTAS UNTUK MENGINGATI KITA... <3 <3 <3

Wednesday, December 14, 2011

Holiday Bersama Family....Alhamdulillah Sdikit Sbanyak Bnyak Memberi Aku Ketenangan.....

.............So percutian aku ngan family selama sminggu da hbis daa....Alhamdulillah aku pom dpat kurangkan sdikit stress aku....sdikit sbnyak dh buat aku lupa tntang msalah2 yg buat jiwa aku kacau...Thanks to my family coz da bwk aku jalan2..best jgk jalan2 ngan family ni sbenarnyer...kasih syg aku antra family brtambah baek..:-)...Disamping 2 jgk aku dpat brita yg W dh brpisah ngan pkwe nyer...So aku hrap kau bnyakkan lah brsabar...aku xbley nk tlong kau mcm dlu lg..hati aku ni msih lg sakit ngan ape yg trjadi..cuma aku hrap kau buatlah yg trbaek untuk dri kau..aku thu kau wanita yg trhebat prnah aku jmpe...So aku xnk ckp psal kau...Nnti xpsal2 aku tringat kt kau...Ok ni sdikit sbnyak pic yg sempat aku snap sewaktu ak brcuti di Penang & Perak...

































Tuesday, December 13, 2011

Aku Serabut....Luka Lama Masih Terasa....Luka Baru Plak Yg Datang....Apakah ini Satu Ujian Untukku?????Aku Perlukan Ketenangan.....


Assalamualaikum.............
......................aku xthu sebenarnyer ape aku nk luah......tp aku betul2 srabut...mujur la jgk ad blog buruk ni untuk aku tulis&luah ape yg aku rasa.....aku syg lg kt kau A...tp apsal kau laaaa kau wat aku gni...kau buat hidup aku tunggang langgang kau tw x???eh kau fhm x ape yg aku rsa skunk???aku syg kau bgai nk gila kau blas kt aku ape.....adoiii bangang toll laaaa...time aku ngan ko aku xprnah pom jeling kt org laen kau tw x..tp kau prgi canai crita kt org laen ckp aku ni maenkan ko..ckp aku ni maen prmpuan laen..adoii apsal la..eh yg psal pic kau ngan org laen 2 cmne??ada ak mrh ke???weiii fkir lahhh..klau aku ni jnis nk maen2 ngan ko da lama aku tinggal kau..xambik tw hal kau..pkir la kau ad otak..ad hati prasaan..fkir la kt org yg prnah syg kt kau ni..slama aku ngan kau xprnah aku control kau!kau yg buat hal kau ckp aku...tp apepom aku maafkan kau..wlau hati aku sakit tp aku bkn jnis yg brdendam!!sbbkan kau jgk hbis kwn2 aku pecah belah..eh dh lah kau tipu aku skunk kau pecah belahkan plak kwn2 aku...mmng xde hati perut la kau...weiii klau xsbb aku ni syg kt kau aku rsa dh lama aku tumbuk2 muka kau...tp nasib kau la..kau mcm 2 pom aku tetap syg lg kt kau...nk thu knape???sbb kau lah ak boleh lupakan W!kau yg buat aku lupa sgalanyer tntang dia..trima kasih lah..tp apepom bg aku kau lebih kurang jer...hnya manis d bibir...maaf la ak luah dlm blog buruk aku ni..aku trpksa..sbgai pngajaran untuk smua kwn2 aku n smua org..jngan trlalu prcya dngan psangan...sbb kau la A aku dh xprcya lg kt girl...skunk ni wlaupom ad M yg sygkan aku tp msih xboleh nk sygkan dia!!sbb kau lah!kau buat aku hilang prasaan syg 2 kau tw x!kpda M maaflah aku msih xboleh mnyintai kau dngan spenuh hati lg..wlaupom kau mmng baek ngan aku tp aku xmmpu..aku xmmpu sygkan kau skuat mana kau sygkan aku sbb aku tkot..ak tkot la prkara sama brulang lg...dh dua kali trjadi..ak xnk kali yg ketiga..lgpom M kau msih ad org yg mnyayangi kau...aku xnk beri kau harapan..nnti aku ni kena tduh prampas kkasih org..aku xnk cm2..aku hrap ko fhm keaadaan aku skunk..skunk aku prlukan ketenangan...suatu ketengan yg mngkin agak lama untk aku mnyayangi kau....ak msih lg trbayang2 ape yg trjadi...aku thu aku lyan kau xbrape elok..aku xbrmksud xnk lyan kau tp aku xnk beri kau harapan...aku xnk lukakan hati ssiapa...klau ad jodoh adlah..hidup kita smua maasih pnjang...hati aku msih lg sakit dngan ape yg brlaku...AKU PERLUKAN KETENANGAN...................

Saturday, November 19, 2011

Erti Cinta...



Perempuan sangat takut ditinggalkan kekasih ataupun suami disebabkan cinta lelaki adalah sumber harga diri yang paling utama kepada perempuan. Apabila seseorang perempuan yakin dirinya diingini oleh lelaki, dia berasa dirinya seorang yang sangat istimewa. Perasaan seperti itu menaikkan harga diri perempuan.

Cinta lelaki sememangnya meningkatkan harga diri perempuan. Ini berlaku sama ada lelaki itu kekasihnya, bukan kekasihnya mahupun suaminya. Apabila seseorang gadis tahu ada pemuda yang meminati dirinya maka dia berasa dirinya sungguh istimewa, meskipun dia tidak semestinya berminat membalas cinta pemuda itu.

Kesan peningkatan pada harga diri dialami oleh perempuan sama ada cinta itu dalam konteks perkahwinan ataupun bukan. Dalam konteks perkahwinan, inilah faktor yang menyebabkan perempuan amat takut kehilangan cinta lelaki. Apabila seseorang perempuan ditinggalkan oleh kekasihnya ataupun suaminya, dia akan mengalami rasa sedih, pedih dan amat terhina disebabkan dia sedar dirinya tidak diingini lagi oleh pasangannya.

Ramai perempuan menganggap keinginan seksual suami adalah bukti cinta suami kepadanya. Ia juga dianggap bukti bahawa suaminya masih mengingini dirinya, oleh sebab itu, bagi perempuan, selagi suaminya masih mempunyai keghairahan seks terhadapnya selagi itu dia percaya cinta suaminya masih ada. Itulah sebabnya apabila perempuan mendapati suaminya ghairah kepada perempuan lain, perkara itu mencetuskan rasa cemburu yang sangat kuat dalam dirinya. Bagi perempuan, apabila pasangannya mempunyai keinginan kepada perempuan lain perkara itu dianggap bukti pasangannya tidak lagi mencintainya.

Keghairahan lelaki kepada pasangannya ditimbulkan oleh banyak faktor. Keadaan rupa paras dan tubuh badan perempuan hanyalah salah satu daripada faktor-faktor itu. Satu lagi faktor lain yang sangat mempengaruhi nafsu seks lelaki kepada pasangannya ialah faktor emosi, iaitu perasaan 'suka dan seronok' terhadap perempuan itu. Perasaan suka dan seronok lelaki terhadap pasangannya ditimbulkan oleh ciri-ciri personaliti perempuan itu. Peranan faktor suka dan seronok sebagai pencetus keinginan seksual lelaki adalah lebih penting dibandingkan peranan rupa paras dan tubuh badan.

Walau bagaimanapun, kebanyakan perempuan percaya kecantikan tubuh badan dan kejelitaan rupa paras adalah faktor paling penting bagi merangsang nafsu seksual lelaki. Dengan sangkaan itu kebanyakan perempuan, sebaik-baik mereka mendapati pasangan mereka menjalin hubungan dengan perempuan lain, mereka itu cepat-cepat mengambil tindakan-tindakan drastik bagi memperbaiki penampilan mereka. Mereka cepat-cepat memperbaiki penampilan dengan cara-cara seperti berdiet bagi mengemaskan diri, menguruskan badan, mula belajar memakai mekap, menukar gaya berpakaian, pergi ke salun kecantikan untuk mengurut muka dan lain-lain seperti itu.

Mereka berharap, dengan memperbaiki penampilan fizikal keinginan seksual pasangan mereka akan marak semula dan dapatlah mereka menambat kembali hati pasangannya. Didorong oleh harapan itu mereka membuat pelaburan yang banyak cuba mendapatkan semula kecantikan mereka dan kalau boleh, menambahkan lagi kecantikan mereka.

Harapan palsu itulah yang menjadi modal utama kemajuan industri kejelitaan di seluruh dunia. Industri itu mengeksploitasi kelemahan perempuan. Ia menjual barang-barang kejelitaan dengan harga yang amat mahal kepada pelanggannya. Di sebalik barang-barang yang dijual itu, sebenarnya mereka menjual harapan palsu demi harapan palsu, kepada perempuan-perempuan yang salah sangka sama sekali mengenai perkaitan antara kejelitaan dengan cinta lelaki dan kebahagiaan.

Memanglah lelaki mementingkan rupa paras perempuan. Malah faktor rupa paras adalah faktor yang mula-mula berperanan mencetuskan minat dan keinginan seksual lelaki kepada seseorang perempuan. Tetapi peranan penampilan fizikal hanya amat penting pada peringkat paling awal perkenalan, sesudah itu tidak lagi. Tempatnya diambil alih oleh banyak faktor-faktor lain. Salah satu faktor yang lebih penting daripada rupa paras untuk menarik minat seksual pasangan ialah personaliti perempuan. Namun, lazimnya kebanyakan perempuan tidak peduli meningkatkan daya tarikan pada personaliti mereka. Malah ramai yang tidak peduli pun hendak memahami apa bendanya yang dikatakan 'personaliti' itu

Thursday, November 10, 2011

Untuk Ibuku Tersayang...(^^,)

Ibu…
adalah wanita yang telah melahirkanku
merawatku
membesarkanku
mendidikku
hingga diriku telah dewasa

Ibu…
adalah wanita yang selalu siaga tatkala aku dalam buaian
tatkala kaki-kakiku belum kuat untuk berdiri
tatkala perutku terasa lapar dan haus
tatkala kuterbangun di waktu pagi, siang dan malam

Ibu…
adalah wanita yang penuh perhatian
bila aku sakit
bila aku terjatuh
bila aku menangis
bila aku kesepian

Ibu…
telah kupandang wajahmu diwaktu tidur
terdapat sinar yang penuh dengan keridhoan
terdapat sinar yang penuh dengan kesabaran
terdapat sinar yang penuh dengan kasih dan sayang
terdapat sinar kelelahan karena aku

Aku yang selalu merepotkanmu
aku yang selalu menyita perhatianmu
aku yang telah menghabiskan air susumu
aku yang selalu menyusahkanmu hingga muncul tangismu

Ibu…
engkau menangis karena aku
engkau sedih karena aku
engkau menderita karena aku
engkau kurus karena aku
engkau korbankan segalanya untuk aku

Ibu…
jasamu tiada terbalas
jasamu tiada terbeli
jasamu tiada akhir
jasamu tiada tara
jasamu terlukis indah di dalam surga

Ibu…
hanya do’a yang bisa kupersembahkan untukmu
karena jasamu
tiada terbalas

Hanya tangisku sebagai saksi
atas rasa cintaku padamu

Ibu…, I LOVE YOU SO MUCH
juga kepada Ayah…!!!

Sunday, October 23, 2011

Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
... Cintailah aku dengan kesungguhanmu

♥ zukri♥zukri ♥ zukri♥zukri ♥


 
 
 

Monday, September 26, 2011

Tips Cinta:Sebab Lelaki Mencintai Perempuan...


Tips Cinta | Sebab Lelaki Mencintai Perempuan

Gadis : Mengapa awak menyukai saya? Mengapa awak cintakan saya?

Jejaka : Saya tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu saya memang menyayangi dan mencintai awak!

Gadis : Awak tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana awak boleh katakan awak sayang dan cintakan saya sedangkan awak tidak boleh menerangkannya.

Jejaka : Betul! Saya tak tahu sebabnya tetapi saya boleh buktikan bahawa saya memang cintakan awak!

Gadis : Tak boleh beri bukti! Saya nak awak terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Tapi, kenapa pula awak tak boleh terangkan sebabnya?

Si Jejaka menarik nafas panjang dan dia berkata...

Jejaka : Baiklah! Saya mencintai awak sebab awak cantik, comel, mempunyai suara yang merdu, penyayang, kelakar, dan sentiasa merindui saya. Saya juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak awak melangkah, di situlah cinta saya bersama awak!

Si Gadis tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan Si Jejaka tadi. Namun begitu selang beberapa hari si Gadis mengalami kemalangan dan koma.

Si Jejaka amat bersedih. Di wad hospital, Si Jejaka menangis di tepi katil Si Gadis sambil berbisik..

"Awak! Jika disebabkan suara, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak bersuara? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak kerana sekarang awak tidak dapat bersuara. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak menunjukkannya? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak ketika ini.

Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak. Jika disebabkan setiap langkah saya mencintai awak.... sekarang bolehkah awak melangkah? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saya tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saya masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati....

Sunday, September 11, 2011

Cara Mengetahui Seorang Perempuan Masih Dara Atau Tidak....


Pasangan hidup adalah salah satu hal yang amat menentukan terbinanya kehidupan sakinah wa rahmah didalam keluarga. tentunya selain ketaqwaan, nasab (garis keturunan) dan memiliki sedikit harta, kecantikan serta kesucian seorang gadis sangat dianjurkan dan menentukan dalam memilih pasangan. berikut ada sedikit tips untuk mengetahui seorang gadis yang masih suci. semoga dapat bermanfaat, dan ini adalah tips buat ikhwan-ikhwan yang benar-benar hendak membina rumah tangga, jadi jangan disalahgunakan…Layan…
Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan diantaranya:
DAHI
Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu senggama licinnya hilang, justru yang timbul kedutan (garis2) yang kadang nampak kadang tidak ketika bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimamah usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan marah, sementara kedutan kerana dimakan usia sentiasa nampak dan kekal.Tetapi kedutan kerana hilangnya kesucian tidak mudah dihilangkan. Untuk memudahkan melihat gadis yang masih suci atau tidak. Cuba perhatikan dahi perempuan yang sudah bersuami dengan yang belum. Perhatikan betul2, nampak kelainannya. Gadis yang sudah tidak suci terdapat beberapa kedutan garis2 timbul dan melekuk didahi gadis itu. Perhatikan betul2 sebab garis2 itu tidak begitu nampak (terang). Wallahu a’lam.
HIDUNG
Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuhh ujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, kadang2 warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat, tak percaya cuba tengok hujung hidung anak perempuan, merahkan..? Bagi lelaki yang suka merosak kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallohu a’lam
MATA
dari mana datangnya cinta, dari mata turun ke hati…..
Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantikkah, berserikah, maniskah, dsb. kadang2 kita hanya memandang wanita cantik luarannya saja, tapi bahagian dalamnya sudah musnah, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak cuba tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bermaksud gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak semacam garis2 hitam di bawah kelopak mata disamping warna hitam dibawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut. Gadis yang masih suci matanya berseri2, tidak ada warna hitam, lebam maupun garis2. Apabila gadis itu tertawa di bawah kelopak matanya tidak terdapat apapun, seperti kedut (berkeriput) , bergaris dll. Wallohu a’lam.(yg dimaksud lebamnya mata bukan kerana kurang tidur )
PUNGGUNG
Punggung gadis berubah melalui 2 proses:
1. Punggung gadis menjadi besar kerana proses hormon.
2. Punggung gadis menjadi besar kerana lelaki.
Punggung yang sudah kena sentuhan lelaki akan menjadi besar, lebih2 yang sudah melakukan hubungan kelamin. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan cantik, sebab masih kental dan tegang serta tidak lesu dan jatuh. Cuba perhatikan pinggang gadis, kalau pinggangnya masih ramping dan punggung tidak besar, tidak montok dan kenyal pada punggungnya. Kalau berjalan punggungnya tidak goyah sebab dagingnya masih solid dan tidak lembut kalau dipegang (jangan pegang sesuka hati, nanti ada yg makan penampar =D), maksudnya dia masih suci. Bagi yang pernah melakukan hubungan seks, punggungnya memang berisi dan besar tetapi tidak kental, punggungnya nampak jatuh, lebih2 ketika berjalan, goyangannya tidak melantun. (jangan imagine lebih2 plak :p)
Kenapa punggung gadis yang pernah melakukan hubungan badan nampak sedikit jatuh? Disaat melakukan hubungan seks, lebih kurang 90% hormon yang ada di bahagian punggung akan tertumpu kebahagian kemaluan, sebab di masa klimaks, punggung gadis menjadi tegang.Apabila sudah habis melakukan hubungan punggung yang tegang akan mengendur semula dan ini menyebabkan punggung menjadi kendur dan jatuh. Lebih kerap gadis itu melakukan hubungan seks, punggung akan semakin jatuh dan lesu, leper. Wallahu a’lam.
TELINGA
Telinga termasuk salah satu panca indra yang boleh digunakan untuk mengetahui samaada gadis itu masih suci atau tidak. Di negera china telinga sebagai peramal untuk mengetahui penyakit didalam tubuh seseorang. Gadis yang tidak pernah disentuh oleh lelaki, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit atau dicium dan disentuh, secara automatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan tidak lagi kemerah-merahan dan menjadi pucat. Bagi gadis yang masih suci tapi pernah kena sentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat. Wallahu a’lam.
BUAH DADA (payudara)
Peranan buah dada memang banyak, bukan sekedar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti kalau gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis disaat berjalan atau berlari, bergerak2 dan melambai jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bermaksud ketegangan sudah hilang. Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambai2 berarti ketegangan masih ada.
Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena remas. Sebab, buah dada yang besar sebab kena ramas dan yang besar sebab semulajadi memang berbeza.
Buah dada yang kena ramas menjadi besar tetapi tidak tegang. Sementara buah dada yang besar sebab semulajadi setiasa tegang dan disaat berjalan tidak bergoyang, kalau yang kena ramas bergoyang terbuai-buai seperti telinga gajah, berbuai kekiri, kekanan, keatas, kebawah terkadang melambung2 ketika gadis itu berjalan atau berlari.
Seorang gadis jika telah dewasa, kecil kemungkinan ukuran payudaranya berubah, kecuali bila berat badannya bertambah. Bentuk tubuh yang baik akan membentuk payudara nampak lebih besar. Cuba tanyakan, apakah ia senang payudaranya disentuh atau tidak? Sebagian wanita memiliki puting payudara yang sangat sensitif sebagian lainnya tidak, mereka mungkin ingin payudaranya disentuh atau mungkin tidak. Tetapi umumnya wanita menyukai sentuhan lembut dan ciuman pada payudara dan juga pada puting payudara. Payudara dan putingnya akan mengeras apabila dirangsang. Begitulah tanda2 yang paling jelas bila ia terangsang, meskipun tidak semuanya demikian. Tanda2 lainnya adalah pelendiran pada liang vagina, kemerah-merahan di dada dan meningkatkan kecepatan denyut jantung dan pernafasan. Wallahu a’lam.
GARIS TELAPAK TANGAN
Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (urat2 yg mrupai retak), bukan disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia, bermaksud gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah, jika selepas ditekan, ia akan tegang serta merta. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus2 bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus2 bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat telapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya dalam masa satu minit, ketika menggenggam terasa panas sedikit dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sekali walaupun ada rasa hangat bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah terbang.
Cuba pegang jari kelingkingnya, kira2 satu minit, lalu lepaskan, tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf banyak2, kemungkinan ia tidak suci lagi. Tapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar2 atau ada rasa sakit seperti berdenyut2. Alhamdulillah nampaknya masih suci. (Yg menguji mesti lelaki)
JARI TELAPAK TANGAN
Dengan jari2lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan, begitu pula halnya jari2 perempuan, jari2 adalah kawasan yang paling asas untuk mengetahui gadis masih suci atau tidak. Caranya cukup mudah, terlebih dahulu berjabat tangan, selama berjabat tangan remas2lah tangannya, kalau laki2 bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari2 gadis itu boleh di ramas2 bererti peluang untuk memegang tempat2 yang lain terbuka lebar. Cuba jari2 gadis itu di belai2 dan di remas2 dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?
Sentuhan lelaki dijarinya memang membawa satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke bahagian2 yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tidak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu terbiasa di sentuh atau tidak, cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, selama bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah? kalau dia terkejut bererti besar kemungkinan dia masih suci, kalaupun dia pernah berasmara, mungkin belum sampai tersondol.
Jika disaat jari kelingkingnya disentuh dia nampak rilex saja, dan tak mau bicara, besar kemungkinan kesuciannya sudah lenyap. Wallohu a’lam.
PERUT
Peribahasa mengatakan biar pecah di perut jangan pecah di mulut, begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah kegadisannya, pasti pecah perut. Bila gadis pernah melakukan hubungan kelamin, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit. Oleh karena gadis yang belum pernah melakukan hubungan badan pinggangnya masih ramping dan perutnya masih kempis. Mengapa perut menjadi buncit sedikit? Ketika gadis itu melakukan hubungan kelamin sudah tentu gadis itu sampai ke puncak (organsme), ketika gadis itu tidak tahan dan menahan dibagian perut.
Otot2 bahagian perut menahan ke puncak dengan daya tahan yang sangat tinggi dan kuat. Ketika itulah perut itu mengembang dan setelah melakukan hubungan badan perut pun membuncit sedikit. Satu lagi tanda di perut, kalau gadis itu sudah pernah melakukan hubungan seks, ada garis panjang dari bawah buah dada sampai ke perut dan dari pusat sampai ke kemaluan. Garis ini tidak terjadi pada semua gadis, tetapi kalau ada gadis yang memiliki garis ini maksudnya ia tidak suci lagi. Ada sebahagian gadis yang sudah pernah melakukan hubungan seks hanya memiliki garis dari bagian bawah pusat sampai ke kemaluan. Kalau gadis itu sudah hamil, garis itu akan terbagi dua, cuba lihat perut wanita yang hamil, mesti ada garis2 retak yang melintang di perutnya.
Gadis yang masih suci pada umumnya perutnya masih lembut. Bagi yang sudah pernah berhubungan badan, kulit perutnya agak kasar sedikit. Ada juga yang menjadi keras sebab hormon2 dan lemak mewujudkan gumpalan dibahagian bawah dinding perut. Wallahu a’lam
RAMBUT
Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang kemas, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak berghairah. Di zaman nenek moyang kita dulu, mungkin masih ada yang diamalkan sampai saat ini. Ketika seorang gadis hendak dinikahkan, ahli penghias pengantin terlebih dahulu memotong rambut didahi, ditekuk dan disebelah belakang telinga kiri dan kanan. Rambut2 inilah yang oleh mereka disebut rambut perawan.
Dengan menggunting rambut2 ini, mereka mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. untuk membuktikan cuba sediakan satu buah kelapa muda yang sudah dilubang ditengahnya dan airnya tidak dibuang lalu masukkan potongan rambut tersebut. Jika rambut2 itu terapung dipermukaan air kelapa artinya gadis itu masih suci. Jika semua rambut itu tenggelam ertinya gadis itu sudah tidak suci. satu lagi caranya, kalau disaat ditiup angin rambut gadis itu mengembang lembut dan kembali ketempat asalnya.
Alhamdulillah nampaknya ada harapan kegadisannya masih ada. Wallahu a’lam.
BIBIR
Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir kebibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis lebam (bengkak) atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak kelihatan pucat dan bibirnya licin dan basah.
Bibir yang pernah kena cium akan nampak bengkak sedikit walaupun hanya satu kali saja, dan dapat merubah bibirnya juga terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi nampak kalau diperhatikan betul-betul. Ada pula yang mengatakan gadis tidak suci ketika ia tertawa bibirnya nampak lebih lebih besar dari pada tidak tertawa dan bibir bawah tampak keluar dari pada bibir yang atas. Wallahu’alam.
KEMALUAN
Ini tentunya hanya diketahui selepas berkahwin. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan kelamin, kelihatan sedikit lebam, pintu kemaluan tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput darah bisa dilihat langsung kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih ketat bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bermaksud gadis itu sudah tidak perawan lagi.
Cuba perhatikan warna kemaluan gadis, kalau permukaannya pintu kemaluannya berwarna ungu, kemerah-merahan berarti dia masih suci, akan tetapi kalau warna merah sudah pudar malah menjadi pucat, bermaksud dia sudah tidak suci lagi. lagi satu, biasanya ketika malam pertama, lelaki biasanya agak susah memasukkan zakarnya kedalam kemaluan gadis. Pertama kali melakukan hubungan kelamin dengan seorang gadis yang baru pecah selaput darahnya memang tidak memuaskan, kerana gadis itu tidak nyaman dengan darah yang keluar pada malam pertama (kebiasaannya) dan rasa pedih pada kemaluannya. Sehingga ia tidak akan hendak berlama-lama. Untuk mengetahui selapaut dara yang pecah, cuba konsentrasikan mata anda kedahi isteri anda, kalau dia berkerut ertinya dia menahan sakit, tetapi kalau dia berpura-pura, faham-fahamlah…
Wallahu’alam..
LEHER
Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, artinya perempuan itu pernah disentuh laki-laki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan kerana tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. bila gadis itu selalu dipegang lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil dilubang romanya dan warna lembab kecil seperti bintik-bintik.
Adakalanya lubang bulu roma nampak jelas dileher, ini juga berarti gadis itu sering disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang (jenjang), coba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang artinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah melahirkan anak. Wallahu’alam.
PIPI
Wanita yang tidak suci lagi wajahnya tidak berseri-seri, pipi gadis yang masih suci senantiasa mengghairahkan dan merah segar. Kalau pipi gadis yang pernah dicium warna kemerah-merahan akan hilang. Kalau pipi itu merah kerana dicium ayah atau saudara sekandung maka tidak membahayakan terhadap kesucian gadis tersebut. Cuba perhatikan betul-betul pipi gadis yang tidak perawan lagi terdapat garis melintang yang tidak begitu jelas/tampak.
Walau bagaimanapun pipi gadis yang pernah kena cium masih tetap cantik, akan tetapi kalau sudah biasa dicium/disentuh lelaki, lesung pipinya kurang dalam dan terdapat satu garis disebelah lekuk lesung pipinya. Gadis yang masih suci, bila berbicara disekitar pipi kanannya maupun kiri cepat berpeluh, dan peluh ini akan keluar walaupun ditempat yang sejuk. Peluh yang dimaksud mungkin tidak nampak kecuali dilap dengan tissue.
Cuba perhatikan bahagian tepi telinga seorang gadis. Dibahagian itu terdapat anak rambut yang halus dan lembut. Apa bila gadis itu tidak suci lagi, anak rambut itu tidak akan gugur, tetapi masih tetap ada, namun menjadi keras bahkan kasar. Apabila ditiup angin anak rambut itu nampak begitu kasarnya dan disisi pipi kelihatan agak gelap walaupun gadis itu berkulit hitam manis. Wallahu’alam..
“Berpesan baiklah kamu terhadap wanita, sesungguhnya wanita itu diciptakan dari tulang rusuk. Dan yang paling bengkok bahagian atasnya. Oleh kerana itu, apabila kamu paksa untuk meluruskannya maka akan patahlah ia, dan apabila kamu membiarkan, maka akan bengkoklah ia selamanya”. (HR. Bukhari Muslim).

CINTA seorang LELAKI.....


CINTA seorang LELAKI.....

Buat kaum Adam...
jika benar anda menyintai seorang wanita, lihatlah sama ada apa yang tertulis dibawah ini sama seperti apa yang anda alami dalam melayari dunia percintaan.

Bagi kaum Hawa pula...
hargailah mereka... kerana kita tidak akan tahu bila mereka akan pergi dari sisi kita. Bercinta ini banyak dugaan dan halangan yang akan datang tanpa diundang.

Semoga anda bijak memilih di antara permata dan kaca.

CINTA SEORANG LELAKI

Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dgn ikhlas
perubahan sikapnya amat mengejutkan.
Hati lelaki yg dianggap keras selama ini
tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas
apabila sudah jatuh cinta dgn relanya

Bahkan lelaki yg mabuk cinta
sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya.

Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya
dilukai.
Untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.

Di antara tanda-tanda lelaki yg jatuh cinta dgn hebat ialah:

1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dgn rela
bukan
krn terpaksa.

2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang
yg
kuat bercakap.

3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi
kekasihnya.

4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan
cemburunya
yang meluap-luap.

5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.

6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa
berasa
curiga.

7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.

8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak
menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn
dia
mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.

10. Dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya
melakukan apa saja.

11. Dia pandai merajuk hati krn ingin dipujuk oleh kekasihnya.

12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu
lama.

13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.

14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.

15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa
kasihnya lebih kuat drpd kekasihnya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting
dengannya.

17. Dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa
menunggu kasihnya dgn sabar.

18. Dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.

19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak
percaya dgn cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya
kembali kepadanya.

20. Apabila timbul org ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat
apa
saja untuk merebut kembali kekasihnya.

21. Dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan
sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.

22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia
berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai
kekasihnya.

23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang
perempuan.

Hawa diciptakan dari rusuk adam
Bukan dari kepalanya untuk dijadikan Pemimpinnya
Bukan dari kakinya untuk dijadikan alasnya
Melainkan dari sisinya Untuk di jadikan tempat hidupnya
Dekat dengan lengannya untuk di lindunginya
dan dekat di hatinya untuk di cintainya....

Thursday, September 8, 2011

Bangkit Dari Kekecewaan....

Terkadang,.. hidup tidak selamanya seindah yang kita bayangkan, ada kalanya kekecewaan melanda, dan membuat kita merasa menjadi orang yang tidak bahagia dan paling malang di dunia.

Sebetulnya, kebahagiaan itu datangnya dari hati. Kekecewaan memang menguras energi, pikiran dan perasaan kita... Namun kita bisa memilih untuk melakukan hal-hal sederhana, untuk mendatangkan rasa bahagia itu.

Hal yg paling sederhana supaya kita merasa bahagia: bebaskan hati dari rasa benci, bebaskan pikiran dari rasa cemas akan hari esok, dan hiduplah sederhana.. :)

Cobalah memberi lebih banyak daripada meminta,.. karena ini akan membuat kita merasa nyaman... Feel Good, by doing good... :)

Jika kekecewaan itu masih menguasai, harapkanlah selalu Keajaiban dlm hidup, karna percayalah, tidak ada yang abadi di dunia ini...

Tidak ada kebahagiaan yang abadi, dan tidak ada kekecewaan yang abadi! :)

Tidak seorangpun bisa memutar kembali waktu untuk mulai awal yg baru lagi,... tapi siapapun bs mulai dari sekarang,... membuat akhir yg sama sekali BARU.. :)

So, whenever you are in pain, get up, and make your own NEW END story.

God never promise an easy road of our journey, days without fear,... laugh without sadness,... Or sun without rain..

But HE promise that we will never be alone!

Dia berjanji akan memberi kita kekuatan tiap kali kita lemah,.. Cahaya tiap kali kita merasa sedang berjalan dalam kegelapan, dan penghiburan untuk setiap airmata yang mengalir...

Ketika kekecewaan melanda, jangan mengeluh, jangan bersungut2. God must have a very good reason why HE put that into our life. So, tetaplah bersyukur! :)

Kekecewaan ibarat jalan berlubang yg mungkin akan memperlambat jalan kita. Tetaplah berjalan, karna didepan kita akan menikmati jalan yg mulus sesudahnya... :)

Nikmati aja rasa sakitnya.. Tapi jangan terlalu lama berdiam dijalan 'berlubang' ini,.. menunggu oranglain untuk membantu kita melaluinya.

Bangkit dan berjalanlah sendiri, karna kita pasti sanggup!. Apapun bentuk kekecewaan kita, keterpurukan kita,.. Kita pasti sanggup bangkit dan berjalan lagi! :)

Remember! No body is being responsible for our happiness except our self!.

Lebih baik MENGASIHI diri sendiri dengan memberikan yang terbaik bagi tubuh kita, best food, best rest, and best body exercise,.. ketimbang terus menerus bersedih dan mengasihani diri sendiri dengan terus mengutuk keadaan yg bikin kita terpuruk! :)

Kita tidak bisa membuat seseorang mencintai kita. Yg bisa kita lakukan adalah menjadi pribadi yg mudah dicintai. Selebihnya biarkan orang yang menyadari bahwa kita BERHARGA! :)

Terkadang kita menghabiskan terlalu banyak waktu mencari2 orang yg lebih tepat untuk dicintai, atau mencari2 kesalahan orang2 yg telah kita cintai..

Padahal adalah lebih baik dan lebih bijak jika kita memusatkan perhatian kita untuk "menyempurnakan" cinta yang sudah kita punya.

Kita seringkali tidak sadar betapa berharganya apa yang sudah kita punya, apa yang sudah Tuhan hadirkan dalam hidup kita,...Kita masih terus saja berlari, mengejar sesuatu yang kita sendiri tidak tau... sampai akhirnya kita nyaris kehilangan segalanya.

Penyesalan terkadang datang terlalu terlambat... Datang disaat kita sudah benar2 hampir kehilangan semua yg paling berharga dalam hidup kita..

And there is no turning back, to start again from the first..

Again... Happiness is just a state of mind & heart. So whenever u feel unhappy, search it within your self.

Never put your happiness on somebody else, even on someone you love.. So that if they betrayed you, or left you for anybody else... You'll never loose anything...

Because your happiness is still there.. Lays in the deepest part of your heart. :)

Selamat bangkit dari keterpurukan,... Selamat meraih kembali kebahagiaan anda, dan selamat merasakan kembali bahwa hidup anda... BERHARGA.. :)

Diakah Cinta Sejati Anda?????Ini Tandanya...^_^


1. Ia Sahabat Terbaik AndaSaat sedang mengalami kesulitan, yang pertama kali terlintas di kepala Anda adalah dirinya. Ia pandai menenangkan hati Anda. Begitupun ketika bahagia, Anda tahu pada siapa kebahagiaan itu akan dibagi. Ia selalu hadir untuk Anda dalam situasi apa pun. Tak ada orang yang lebih baik mengisi peran ini daripada pasangan Anda. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang surut hidup.
2. Punya Banyak Kesamaan 
Hasil penelitian mengungkapkan, pernikahan yang paling stabil adalah pernikahan yang melibatkan dua orang dengan banyak kesamaan. Tidak terlalu penting jenis kesamaannya apa, tapi semua itu merupakan modal untuk langgengnya hubungan. Rahasia pasangan sejati adalah, manakala Anda berdua selalu bisa menikmati bersama semua aspek kehidupan. Tidak butuh orang lain untuk membuat kalian bahagia. Apakah Anda sudah merasakannya? Jika ya, jangan lepaskan dia.
3. Kepentingan Anda adalah Segalanya 
“Cinta dimulai ketika seseorang menemukan bahwa kebutuhan orang lain sama pentingnya dengan kebutuhannya sendiri.” (Harry Stack Sullivan). Dari bahasa tubuh dan sikapnya selama ini, terlihat jelas, dia memperlakukan Anda sebagai orang terpenting dalam hidupnya, bahkan seringkali dia mementingkan kebutuhan Anda ketimbang dirinya. Bila dia punya potensi itu, mungkin dia yang Anda cari. Karena cinta abadi melibatkan komitmen rela berkorban untuk kebahagiaan pasangan.
4. Cinta tak Beryarat 
Coba ingat-ingat, apakah ia pernah cemberut saat Anda memakai baju yang tak sesuai seleranya? Atau Anda pernah dicueki, ketika Anda memotong rambut tanpa sepengetahuannya? Bila ya, sebaiknya pikir-pikir lagi untuk memilih dia jadi kekasih. Padahal, cinta sejati adalah cinta yang tak bersyarat, mampu menerima pasangan apa adanya.
5. Mau Mendengarkan 
Setiap Anda berbicara padanya, tak sedetik pun perhatiannya beralih. Ia pendengar yang baik, bisa mendengarkan Anda bicara berjam-jam lamanya tanpa rasa bosan, penuh perhatian dan mengerti apa yang Anda diinginkan. Sehingga Anda tak perlu mengulang kalimat yang sama berkali-kali dan mengatakan,”Kamu ngerti enggak sih, apa yang saya bicarakan tadi?”
6. Always On Time 
Untuk urusan apa pun, dia selalu berusaha untuk tepat waktu. Janji bertemu jam tujuh malam, dia sudah tiba di tempat setengah jam sebelumnya. Baginya, lebih baik dia yang lumutan, daripada membiarkan Anda menunggu. Apalagi jika meeting pointnya dirasa tidak familiar dengan Anda.
7. Kontak Batin 
Tanpa diucapkan, kalian bisa saling tahu cuaca hati masing-masing. Meski bukan paranormal, kalian seperti bisa saling membaca pikiran dan menduga reaksi, serta perasaan pasangan pada situasi dan kondisi tertentu. Bila Anda sudah merasakan hal tersebut terhadapnya, selamat! Mungkin dialah belahan jiwa Anda.

Pengertian Sifat Redha Dalam Islam......


1) Sifat redha adalah daripada sifat makrifah dan mahabbah kepada Allah s.w.t.
2) Pengertian redha ialah menerima dengan rasa senang dengan apa yang diberikan oleh Allah s.w.t. baik berupa peraturan ( hukum ) mahupun qada' atau sesuatu ketentuan daripada Allah s.w.t.
3) Redha terhadap Allah s.w.t terbahagi kepada dua :
  • Redha menerima peraturan ( hukum ) Allah s.w.t. yang dibebankan kepada manusia.
  • Redha menerima ketentuan Allah s.w.t. tentang nasib yang mengenai diri.
Redha Menerima hukum Allah s.w.t. :
Redha menerima hukum-hukum Allah s.w.t. adalah merupakan manifestasi daripada kesempurnaan iman, kemuliaan taqwa dan kepatuhan kepada Allah s.w.t. kerana menerima peraturan-peraturan itu dengan segala senang hati dan tidak merasa terpaksa atau dipaksa.
Merasa tunduk dan patuh dengan segala kelapangan dada bahkan dengan gembira dan senang menerima syariat yang digariskan oleh Allah s.w.t. dan Rasulnya adalah memancar dari mahabbah kerana cinta kepada Allah s.w.t. dan inilah tanda keimanan yang murni serta tulus ikhlas kepadaNya.
Firman Allah s.w.t. yang bermaksud :
" Tetapi tidak ! Demi Tuhanmu, mereka tidak dipandang beriman hingga mereka menjadikanmu ( Muhammad ) hakim dalam apa yang mereka perselisihkan di antara mereka, kemudian mereka tidak merasa sempit dalam hati mereka tentang apa yang engkau putuskan serta mereka menyerah dengan bersungguh - sungguh ". ( Surah An-Nisaa' : Ayat 65 )

Dan firman Allah s.w.t yang bermaksud :
" Dan alangkah baiknya jika mereka redha dengan apa yang Allah dan Rasulnya berikan kepada mereka sambil mereka berkata : ' Cukuplah Allah bagi kami , Ia dan Rasulnya akan berikan pada kami kurnianya ,Sesungguhnya pada Allah kami menuju ".
( Surah At Taubah : Ayat 59 )

Pada dasarnya segala perintah-perintah Allah s.w.t. baik yang wajib mahupun yang Sunnah ,hendaklah dikerjakan dengan senang hati dan redha. Demikian juga dengan larangan-larangan Allah s.w.t. hendaklah dijauhi dengan lapang dada .
Itulah sifat redha dengan hukum-hukum Allah s.w.t. Redha itu bertentangan dengan sifat dan sikap orang-orang munafik atau kafir yang benci dan sempit dadanya menerima hukum-hukum Allah s.w.t.
Firman Allah s.w.t. yang bermaksud :
" Yang demikian itu kerana sesungguhnya mereka ( yang munafik ) berkata kepada orang-orang yang di benci terhadap apa-apa yang diturunkan oleh Allah s.w.t. 'Kami akan tuntut kamu dalam sebahagian urusan kamu ',Tetapi Allah mengetahui rahsia mereka ". ( Surah Muhammad : Ayat 26 )

Andaikata mereka ikut beribadah, bersedekah atau mengerjakan sembahyang maka ibadah itu mereka melakukannya dengan tidak redha dan bersifat pura-pura. Demikianlah gambaran perbandingan antara hati yang penuh redha dan yang tidak redha menerima hukum Allah s.w.t. , yang mana hati yang redha itu adalah buah daripada kemurnian iman dan yang tidak redha itu adalah gejala nifaq.
Redha Dengan Qada' :
Redha dengan qada' iaitu merasa menerima ketentuan nasib yang telah ditentukan Allah s.w.t baik berupa nikmat mahupun berupa musibah ( malapetaka ). Didalam hadis diungkapkan bahawa di antara orang yang pertama memasuki syurga ialah mereka yang suka memuji Allah s.w.t. . iaitu mereka memuji Allah ( bertahmid ) baik dalam keadaan yang susah mahupun di dalam keadaan senang.
Diberitakan Rasulullah s.a.w. apabila memperolehi kegembiraan Baginda berkata :
" Segala puji bagi Allah yang dengan nikmatnya menjadi sempurnalah kebaikan ".

Dan apabila kedatangan perkara yang tidak menyenangkan , Baginda mengucapkan :
" Segala puji bagi Allah atas segala perkara ".

Perintah redha menerima ketentuan nasib daripada Allah s.w.t. dijelaskan didalam hadis Baginda yang lain yang bermaksud :

" Dan jika sesuatu kesusahan mengenaimu janganlah engkau berkata : jika aku telah berbuat begini dan begitu, begini dan begitulah jadinya. Melainkan hendakalah kamu katakan : Allah telah mentaqdirkan dan apa yang ia suka , ia perbuat ! " Kerana sesungguhnya perkataan : andaikata... itu memberi peluang pada syaitan " . (Riwayat Muslim)

Sikap redha dengan mengucapkan puji dan syukur kepada Allah s.w.t. Ketika mendapat kesenangan atau sesuatu yang tidak menyenangkan bersandar kepada dua pengertian :
Pertama : Bertitik tolak dari pengertian bahawa sesungguhnya Allah s.w.t. memastikan terjadinya hal itu sebagai yang layak bagi Dirinya kerana bagi Dialah sebaik-baik Pencipta. Dialah Yang Maha Bijaksana atas segala sesuatu.
Kedua : Bersandar kepada pengertian bahawa ketentuan dan pilihan Allah s.w.t. itulah yang paling baik , dibandingkan dengan pilihan dan kehendak peribadi yang berkaitan dengan diri sendiri.
Sabda Rasulullah s.a.w. yang bermaksud :
" Demi Allah yang jiwaku ditangannya !Tidaklah Allah memutuskan sesuatu ketentuan bagi seorang mukmin melainkan mengandungi kebaikan baginya. Dan tiadalah kebaikan itu kecuali bagi mukmin . Jika ia memperolehi kegembiraan dia berterima kasih bererti kebaikan baginya , dan jika ia ditimpa kesulitan dia bersabar bererti kebaikan baginya ".
( Riwayat Muslim )